Q-CRM 3000 - Integracja z innymi systemami
System Q-CRM 3000 obsługuje zarządzanie kontaktami z klientami. Jednak w wielu sytuacjach wygodnie jest mieć dostęp do danych pochodzących z innych systemów pracujących w firmie. Q-Line 3000 daje taką możliwość. Integrować można na wiele różnych sposobów. Najczęściej stosowane są następujące:
- "Rozpięcie" Q-CRM'a 3000 na wspólnym z innymi systemami motorze baz danych np.: PostgreSQL lub Oracle
- Wywoływanie programów obcych bezpośrednio w Q-CRM'ie 3000 np.: Open Office do edycji dokumentów
- Łączenie z innymi systemami naszej firmy
Zgodnie z potrzebami i architekturą systemu dane mogą być synchronizowane czasowo (np. raz dziennie) lub udostępniane on-line.
Zależnie od profilu i potrzeb firmy najczęściej realizowane są połączenia:
- z systemami sprzedaży np. Q-Toraga 3000 - systemem do kompleksowej obsługi gospodarki magazynowej, sprzedaży
towarów i usług
- z systemami przeznaczonymi dla stacji serwisowych i firm naprawczych np. programem Q-Serwis 3000
Integracja może prowadzić od systemów luźno powiązanych do silnie współpracujących. Może ona dotyczyć m.in.:
- Eksportu/importu lub uwspólnienia danych klientów
- Uwidocznienia należności, obrotów lub faktur skojarzonych z klientem
- Eksportu/importu lub uwspólnienia danych pracowników
- Uwidocznienia rozliczeń z pracownikami
- Możliwości przeglądu stanu magazynu (cenne np. w pracy handlowca)
W przypadku systemów innych producentów możliwa jest integracja w podobnym zakresie. Jej stopień zależy od możliwości komunikacji z systemem zewnętrznym. Przykładowe sposoby komunikacji:
- Eksport/import pliku w odpowiednim formacie (np. CSV, MS Excel)
- Dostęp do bazy danych programu spełniającej standard ODBC
- Inne rozwiązania związane ze specyfiką programu
Zgodnie z naszymi doświadczeniami integracja najczęściej dotyczy systemów sprzedaży i polega na synchronizacji danych klientów oraz uwidocznieniu należności i faktur w systemie Q-CRM 3000.