Q-CRM 3000 - Integracja z innymi systemami

System Q-CRM 3000 obsługuje zarządzanie kontaktami z klientami. Jednak w wielu sytuacjach wygodnie jest mieć dostęp do danych pochodzących z innych systemów pracujących w firmie. Q-Line 3000 daje taką możliwość. Integrować można na wiele różnych sposobów. Najczęściej stosowane są następujące:

  1. "Rozpięcie" Q-CRM'a 3000 na wspólnym z innymi systemami motorze baz danych np.: PostgreSQL lub Oracle
  2. Wywoływanie programów obcych bezpośrednio w Q-CRM'ie 3000 np.: Open Office do edycji dokumentów
  3. Łączenie z innymi systemami naszej firmy

Zgodnie z potrzebami i architekturą systemu dane mogą być synchronizowane czasowo (np. raz dziennie) lub udostępniane on-line.

Zależnie od profilu i potrzeb firmy najczęściej realizowane są połączenia:

Integracja może prowadzić od systemów luźno powiązanych do silnie współpracujących. Może ona dotyczyć m.in.:

W przypadku systemów innych producentów możliwa jest integracja w podobnym zakresie. Jej stopień zależy od możliwości komunikacji z systemem zewnętrznym. Przykładowe sposoby komunikacji:

Zgodnie z naszymi doświadczeniami integracja najczęściej dotyczy systemów sprzedaży i polega na synchronizacji danych klientów oraz uwidocznieniu należności i faktur w systemie Q-CRM 3000.